POST MORTEM




Løsning


Tal med Sophia Blake om alt det du kan og brgynd sagen. Tag papiret på dit bord og kameraet i
skabet. Gå til hotel Orphée og tag telefonen for at ringe til posthuset for at sende et telegram
om Sophia. Tag avisen på sofaen ved trappen.tal med Petit, og sig at du kommer fra W.A.I. og sig
du er hyret aF en rig amerikansk dame, og at du vil se værelserne. Da han er gået, prøv
at gå ned af trapperne, men du vil blive stoppet af en dame der vil snakke med dig. Spørg hende om
hvordan hun vidste var detektiv, og at du er heldig. Spørg også om hun har haft syn om
The Wtyhes mord, og om hun vil købe et billede. Du vil få en talisman. Gå ind i nr. 505
igen og hen til døren ved kaminen, undersøg bunden og skub avisen ind under dø.
kig så på låsen og brug din talisman på nøglehullet du vil få nøglen.


Kig så på låsen igen og stik nøglen ind i nølehullet. Nå du er inde i nr. 507.
skal du se nærmere på kaminen, der vil du finde en reing. Kig også på det smadrede glas
påjorden foran sengen, tag noget at det op og gå ind på badeværelset og se i vasken, der er
nogle der har farvet hår. Snak med petit og bartenderen (baren ligger inde i rummet lige foran diske ved
siden af elevatoren!) tal med em såmeget du kan, men husk at få en flaske vin af bartenderen.


Gå så til politistationen. Der er en dame der leder efter sin søn, han skal vi nok få
mere at vide om senere. Tal til politi maden om alt, men forgæves, du for værken politieport
eller lov til at komme ind til Lebrun. Når i er færdig med st sankke giver du ham r/oslash;dvinsflasken
(ved at snakke til ham igen) og du vil få rapporten. (ja, sådan bestikker man det franske politi)
læs rapporten og spørg til Frank Kaufner, du kan odså spørge om alt det andet.
Gå så ind i din sketchbog. Der skulle grene være et billede af en mand hvor du kan
ændre ting ved ham, enter frem eller tilbage.


Frisuren er den samme, øjnene skal en tak frem. Og han bruger ikke briller, og ørene skal to tilbage
munden seks frem. Og næsen tre frem, og skæget en tilbage. Hagen skal en tilbage, tryk nu på
pennen nederst og du vil tegne et billede af ham (det er for øvrigt den mand der er væk fra din mor).


Gå tilbage til hotellet og tal så meget som muligt med petit og bartenderne, snak især
med bartenderen om Malet, og du vil få alambic bistro. Gå nu ned til Frank Kaufners kontor og snak
med ham, så meget du kan. Gå nu til bistroen og du vil møde Berenice gå videre ned hvor
Hulot og Malet spiller poker, du vil kommer automatsik i snak med Malet, spørg ham om alt det kan
komme til. Til sidst vil du vise ham billede og ahn vil flygte i panik, manden på billedet
vil komme ind i bistroen og du vil løbe efter ham, men han flygter fra dig.


Du vil vågne op i dit rum. Nu er det på tide at vise billedet til politiet, gå der og snak med
politomanden, du vil komme ind og snakke med Lebrug (g&sring; ind i gangen, og så er det første dør
på venstre) tal med ham så meget du kan, og du vil få Hellouins kontor på kortet
og at Malet er død (hvis du gør Lebrun sur før du får Hellouins kontor gå ud
snak med politibetjenten ved skranken, så vil du få det at vide der. Gå til hotellet og snak med damen
oven på så meget du orker. Gå så til Hellouins kontor og frøv om du kan komme ind,
det kan du ikke (det er døren længst nede ad gange!) Gå så til Alambic igen og snak med
Hulot oppe i baren, spørg om hlælp og du vil få en klassisk "find fem fejl" opgave, fejlene er


1. der er ikke nogle i kisten på den falske!

2. oppe i højre øverste i hjørne er der den mand der bliver sløet væk!

3. den midterste af korsene på flagene til højre er væk!

4. de to skorstene på huset til højre er væk!

5. og til venstre for det store træ er en af de der høje ting væk!

Snak så til Hulot igen og du vil få et låsesmedesæt. Gå så til Hellouins kontor
og kig på låsen der kan være fire inde i låsen de skal sættes ind og trykkes
på håndtaget og de rasler er de forkerte rasler de ikke er de sat rigtig. Inde på Hellouins kontor,
er der et skrivebord. Kig i den ulåste skuffe og tag papirerne der i. Hans mor vil komme ind,
sig du ikke vil skade hendes sø og hun vil vise dig hvor Hellouins befinder sig. Gå
derop og du vil nu spille som Hllouin.


Tag til The Eatons lejlighed, tal med rengøringsdamen hvis du vil, og gå ud i baggården og tag den
røde bold lændst nede og kast den på pottrplanten i vindueskarmen, så vil der blive fri
bane. Gå op af trappen og ind i lejligheden, Gåind ad første dør på højre hånd
og åben skabet, og kig i bunden der er et skrin men du har ikke nøglen. Gåind i næste
rum og billetterne på kommoden. Gå hen og kig på plakaten fra Alambic, og du vil få den
på kortet også i nederste venstre hjøjne af plakaten tag også visitkortet og brevet på
kommoden til venatre for plakaten. Gå nu ind til skrinet i skabet og åben det du vil få en tegning,
et pas og nogle dokumenter kig på alle papirer du har fået fra dennelejlighed fø du tager til Alambic
og taler med Berenice om alt det du kan komme til. Tag hen til Frank Kaufners kontor og snak med ham om
alt det du kan komme til. Tag så hen på hotel Orphée og snak så meget som muligt med Petit,
Malet vil snakke med dig inde i hotellets bar. Gå der og køb en flaske rødvin af bartenderen og gå
ned mellem bordene. Snak med Malet om alt det du kan komme til. Hellouin vil blive anholdt og
du vil igen spille Gustave.


Du har nu Fået telegrammet tilbage, det ligger foran døren. l&arlig;s det hvis du vil. Tag til Helloins
kontor, og snak med hans mor (første på gangen) og du vil få en nøgle. Gå så
ind på hans kontor og op på hans kontor og op på loftrummet og tag lampen deroppe, gå nu ned til
hans skrivebord og find den låste skuffe, låste den op og tag tengene der i. Ring så til posthuset
for at sende et telegram om Johnson patter, ring også til Blake for at mødes med hende. Tag
så til Chez Alexendre restaurent for at møde hende. Spørg manden bag disken om en
reservation under Blakes navn. Snak med hende om alt det du kan komme til. Nu bør du gemme
hvis du er den klumpede tybe for den næste opgave kan du let blive låst inde i en celle. nå,
men tag til Frank Kaufners kontor og gå et skridt frem og drej til venstre og gå frem til du
kommer til enkorridor, gå derind og hiv i håndtaget gå nu rundt om hjørnet og
videre omkirng det det næste hjørne. Gå nu et lille stykke tid til du kommer til korridor
gå derind og hiv i håndtaget. Nu skulle døren grene være åben, gå ud og
videre ind i den næste gang og ind i en ny korridor og hiv i håndtaget. Gå ug igne omkirng
de to hjørner til du kommer til en ny korridor med et håndtag, hiv i det gå videre til
du kommer til det sted du var startet. Drej til højre helt op til den modsatte dør drej til
venstre ind ad en gang ind i en korridor og hiv i håndtaget, gå videre rundt om de to hjørner
ind ad en korridor og hiv i et håndtag, Gå nu ud hvor du statet drej til venstre nu skulle
gitter dørene i midten være væk gå helt ned i bunden og ind af trædøren
til Franks kontor.


Undersøg de tre bogreoler og tag de tre trekanter. Den sidste er på det lille hjørnebord
sammen med et pendul, tag dem begge. Tag odså papirerne i skrivebordskuffen og læs dem. Kig også
oven på bordet og åben ægget og tag tingen deri, tag også franks journal. tag op til
damen på hotellet og tal med hende og sæt tingen fra ægget i hendes grammofon og afspil den.
Tal også med Petit og bartenderen. Og tag så til De Allepins hus. Gå hen og sæt en
tilfældig trekant frakaufners kontor på låsen. Og gå helt op til malerierne, drej til
højre, gå derop og videre op. Gå så et skridt og vend dig imod lysekronen, og
Gå så langt imod den du kan. Drej så til venstre, og så rundt om hjørnet og
ind af døren. Gå hen og kig på skrivebordet og tag tændstikkerne og rapporten om
De Allepins finansielle situation og læs den. Gåned i modsatte ende og tag metal ringen i
højre bogreol. Og se på tingen med planeterne i midten af rummet. der er tre forskellige koder,
og de skal alle prøves.
13140318
13050624
11280114


Der skulle nu komme et hemmeligt rum til syne gå så langs ind til du står i noget der
ligner et køkken. Drej til højre og se på flaskerne på bordet. tag s6aring;
mønten og formularen og læs den. Gå tilbage ud i køkkenet og frem til tingen
på det lille bord. Kig på det og sæt din metal ringi den, og slå de fire klapper
ned. I den øverste skal der stå a-d-n og i den nederste skal der stå 5-3-1 i den
til venstre skal der ikke stå moget. Du vil så se en film.


Derhjemme vil du få en note om at Sophia er kidnappet, læs den. tag tilbage til det hemmelig rum hos
De Allepin og hen til det sidste spil med de tre hjul, der ligger en kniv. kigge også på opslagene
med tal på henne ved reolen og gå hen til flaskerne igen. tag en skefuld af alle flaskerne og put den
i den store karaffel, brug så din tændstikker til at tænde ild, kommer der en lilla damp op af
karaflen har du gjort det korrekt. gå nu hen til det spil hvor du tog kniven (det er kniven der er mordvåbenet)
drej så til højre og ind i krypten gå hen og kig nærmere på den døde mand
og tag et billede af ham (det er De Allepin der er død, og han har været dø et stykke tid.
Så det må være en anden der har hyret Hellouin og har kidnappet Blake!) Tag så til hotellet
og snak med damen oven på. Tag så til mødestedet for bsorc og snak med maned i døren.
Gå så til bistroen, og snak med berenice og snak om alt det du kan komme til (du får at vide at
Hulot er død) gå ned til bordet med alle lysene og tag et af dem, gå så et skridt til siden
og kig på det store billede


Du skal køre lyset stille rundt, så du kan finde hvide ting på maleriet, de vil komme i din
sketchbog. Du vil nu få Molitor metro på dit kort, gå der og ned i venstre banespor et tog er
lige ved at kø:re dig ned. men du når at hoppe ind i et mørkt rum. Tænd din lygte
og gå ned ad trapper til du stå i et lager, tag et af hovederne der er på en æske, og
kig i en boks til venstre. Du vil så se en film. Tag hen til bistroen og snak med Berenice. Gå så
til Lebrun og tal om alt de du kan komme til. tag så til De Allepins hus. Frank er der, Frank er morderen,
og han vil også dræbe dig og Blake. Sig til ham: At han er et monster, og at magt har gjort ham til
et monster. Så er der to muligheder: vil du skydes eller vil du fange ham. Hvis du smadre hovederne vil du
fange ham og hvis du giver ham dem vil du blive skudt. Prøv dem begge...
SLUT

Tilbage